Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Kwaliteit van de zorg

Om de kwaliteit van de zorg te borgen binnen onze huisartsenspoedposten, hebben we diverse kwaliteitsprocessen ingericht. Zo meten en evalueren we structureel en georganiseerd onze zorg en zorgprocessen en kunnen we ervan leren, ze optimaliseren én verbeteren. De processen, metingen, uitkomsten en verbetermaatregelen leggen wij vast in een kwaliteitsmanagementsysteem.

Certificaat
Onze huisartsenspoedposten zijn HKZ-gecertificeerd. HKZ (Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector) is een kwaliteitskeurmerk. Met het HKZ-certificaat borgen we dat de zaken intern goed op orde zijn, laten we zien dat het leveren van goede zorg bij ons hoog in het vaandel staat en tonen we aan dat we continu kijken naar mogelijkheden om de zorg- en dienstverlening te optimaliseren en te verbeteren.

Telefoongesprekken nemen we op

We nemen jouw telefoongesprek met de huisartsenspoedpost op. Dit doen we om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren:

  • zodat we meer uit een gesprek kunnen halen, door het opnieuw te beluisteren (bijvoorbeeld bij een paniektelefoontje)
  • ter voorkoming van misverstanden in latere procedures, bijvoorbeeld bij een klacht of een verschil van mening over een gegeven advies
  • door het evalueren van de gesprekken voor kwaliteitsbewaking en certificering van de triagisten

Het opnemen van gesprekken is gemeld bij het College Bescherming Persoonsgegevens. Er gelden strenge regels voor het opnieuw afluisteren van gesprekken, die zijn vastgelegd in het Voice Logging Reglement.

Klachtenfunctionaris

Alle medewerkers van de huisartsenspoedpost proberen zo goed en zorgvuldig mogelijk te werken. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent over de verleende zorg, de werkwijze of het telefoongesprek. Bespreek dat gerust met de betreffende medewerker. Grote kans dat je er samen uitkomt.

Lukt dat niet, laat het ons dan weten door ons klachtenformulier in te vullen. Onze klachtenfunctionaris neemt dan contact met je op. We willen graag leren van je ervaring, zodat we de zorg kunnen blijven verbeteren. De klachtenfunctionaris:

  • bespreekt de klacht en geeft je informatie en advies
  • bespreekt hoe de klacht het beste kan worden behandeld
  • kan bemiddelen tussen jou en degene over wie je ontevreden bent
  • kan je informeren over andere mogelijkheden wanneer je niet tevreden bent over deze bemiddeling

Meer weten?

Voor vragen of meer informatie over onze klachtenregeling kan je terecht bij onze klachtenfunctionaris.